ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
او جزو معدود قراء ای بود که از درجه شروع شیخ محمد رفعت تلاوت را آغاز می نمود و می توانست تا جواب الجواب مقامات مختلف همگام با رفعت اوج گیری نماید همچنین مانند شیخ رفعت می توانست به درجات پایین تر از قرار صدا اشاره نماید (مساحت صدایش 2/5 اکتاو کامل بود ).
شیخ محمد صدیق منشاوی نیز از درجه شروع شیخ رفعت آغاز می کرد ولی از اجرای اوج مقامات بسان شیوه مرحوم رفعت صرف نظر می کرد. و این وجه تمایز صدای شیخ کامل یوسف با صدای کم نظیر شیخ محمد صدیق منشاوی بود.
شیخ کامل یوسف بهتیمی از صدایی فاخر برخوردار بود که دارا ی طنین مناسب و زیبا در قرار توسط و اوج، تحریر پذیری بالا و انعطاف پذیری مناسب بود و هیچ کونه کمبودی در صدایش وجود نداشت. تحریرهایی که در حنجره اش ایجاد می کرد کم نظیر بود. او در همه درجات صوتی از تحریرهای متنوع و فنی استفاده می نمود.
حس و ذوق هنری بالا به او کمک می کرد که از بهترین قاریان آن دوره نکاتی را فرا گیرد و در تلاوتش استفاده نماید او از شیخ رفعت و شیخ سلامه تقلید می کرد و تحت تاثیر شیخ علی محمود ، شیخ علی حزین و شیخ مصطفی اسماعیل قرار داشت.
شیوه تلاوتش مانند شیوه استاد مصطفی اسماعیل شیوه ای منظم همراه با اجرای درجات مختلف هر مقام بود و قبل از اتمام آنها وارد مقام دیگری نمی گردید در واقع پس اجرای اوج مقام در آن فرود می آمد و مقام بعدی را آغاز می نمود گاهی نیز در بم صدا نسبت به تعویض مقامات اقدام می نمود.
اما او الحان را به صورت خلاصه و چکیده استفاده می کرد و این وجه تمایز تلاوتش با شیخ مصطفی بود همچنین بعضی مقامات اصلی و فرعی را با اسلوب شیخ رفعت و شیخ سلامه اجرا می نمود مانند اجرای اوج مقام حجاز که با شیوه شیخ مصطفی متفاوت می نمود.
معرفی تلاوتهای برتر استاد:
1-مریم 1-36
2-فتح 27تا آخر طارق بلد شمس
3-فصلت 30-47
4-نمل 15-43
6-نجم قمر
7-فصلت علق
8-اسراء 1-24 (1-30)
9-فرقان قیامه علق
10-ابراهیم شمس
11-انفال 41-61
12-نساء 36-54
13-فرقان 58تا آخر نازعات 27 تاآخر
14-نمل 82تا آخر قصص 1-14
15-کهف 27 تا 58