نغمه‌های ماندگار۲

نغمه‌های ماندگار۲

مقام شناســـــی هنـــــر تلاوت قرآن کــــــریم
نغمه‌های ماندگار۲

نغمه‌های ماندگار۲

مقام شناســـــی هنـــــر تلاوت قرآن کــــــریم

برنامه نغمه های ماندگار - بخش دوم

در بخش اول مطلب در مورد برنامه نغمه های ماندگار صحبت نمودیم و گفتیم که این برنامه در آبان ماه سال 1386 و با رویکرد آشنا نمودن قاریان و عموم علاقه مندان فن تلاوت قرآن با قراء بزرگ مصر و همچنین شیوه و تحلیل تلاوت آنها، بر روی آنتن شبکه رادیو قرآن جمهوری اسلامی رفت.

کارشناسان اصلی برنامه عبارت بودند از : جناب آقای احمد ابوالقاسمی و جناب آقای غلامرضا شاهمیوه اصفهانی

در بخش اول، تحلیل تلاوت هایی از نسل اول مانند استاد علی محمود، استاد محمد رفعت، استاد عبدالفتاح شعشعاعی و برخی دیگر را آدرس دهی نمودیم تا بتوانید با دانلود این فایلها از این برنامه بهره مند شوید.

رادیو قرآن

برو نغمه های ماندگار

ولی در بخش دوم که شاید برای علاقه مندان بیشتر جالب باشد تحلیل تلاوت هایی از نسل های بعدی فن تلاوت مانند استاد مصطفی اسماعیل، استاد منشاوی ، استاد عبدالباسط و ... خواهد بود.

جالب است رادیو قرآن این فایلها را یک ماه پیش و بعد از پنج سال!!! از اتمام پخش برنامه (بهمن ماه سال 1389 آخرین قسمت برنامه پخش گردید) بر روی سایت خود قرار داد و بنده یادم هست که در یکی از جلسات جناب استاد شاهمیوه در سال 1390حاضر بودم با توجه به درخواست برخی از قاریان از ایشان برای در اختیار گذاشتن فایلهای برنامه، ایشان از قاریان حاضر در جلسه درخواست نمود که هر کس این فایلها را ضبط نموده در اختیار دیگران قرار دهد. 


مقدمه ای بر برنامه نغمه های ماندگار:

این برنامه و برنامه مصباح که هر دو از بهترین برنامه های زمان خود بودند (و هر دو نیز در سال 1386 شروع گردیدند) اثرات بسیار مفیدی بر قاریان کشورمان و شیوه تلاوت آنها گذاشتند. به طوری که در آن زمان تعدادی از موفق ترین قاریان کشورمان مانند آقای حامد شاکرنژاد، آقای حسن دانش و ... گاهی به شیوه تلاوت اساتید قدیمی مانند استاد رفعت، استاد شعشعاعی و ... تلاوت می نمودند.

  

ادامه مطلب ...