نغمه‌های ماندگار۲

نغمه‌های ماندگار۲

مقام شناســـــی هنـــــر تلاوت قرآن کــــــریم
نغمه‌های ماندگار۲

نغمه‌های ماندگار۲

مقام شناســـــی هنـــــر تلاوت قرآن کــــــریم

دوستی خاله خرسه در تلاوت

عدم توجه به نکاتی ساده ولی بسیار مهم در ویرایش (ادیت) فایل های صوتی تلاوت که در مطلب قبلی بیان گردید باعث گردید که این اتفاق بیفتد.

چند سال پیش (سال 1389) تصمیم گرفتم تعدادی سی دی از تلاوت های اساتید مختلف را از موسسه صراط و موسسه نغمه سرای  مشهد خریداری نمایم. بنابراین به صورت تلفنی با آنها تماس گرفتم و جزئیات محصولات آنها را پرسیدم و درخواست خودم را هم ارائه دادم. قرار شد سفارشات ما را به صورت پستی ارسال نمایند.

خب در مشهد، استاد مصطفی اسماعیل و استاد منشاوی طرفدار زیاد دارند و برخی مشهدی ها در گفتارشان استاد مِنشاوی را، مَنشاوی صدا می زنند.

خب به موسسه صراط، سی دی های استاد مَنشاوی و به موسسه نغمه سرا، سی دی های استاد مصطفی اسماعیل را سفارش دادم.


نغمه های ماندگار

وقتی بسته ها رسیدند سی دی های نغمه سرا در جلدهای بسیار ساده مقوایی بود و سی دی های صراط در جعبه های پلاستیکی و شکیل البته قیمت فروش آنها دو برابر سی دی های نغمه سرا بود.

 

 وقتی سی دی های موسسه صراط از تلاوت های استاد منشاوی را گوش دادم، اعصابم حسابی خرد شد  می دانید چرا؟ چون که متاسفانه تلاوت هایی را که نیاز به هواگیری و نویزگیری نداشت، ویرایش و نویزگیری کرده بودند و همچنین آنها را که اکو داشت دوباره اکو گذاری کرده بودند آقا دیگه وقتی این تلاوت ها را گوش می دادی می خواستی فقط داد بزنی  چون همین تلاوت ها را بارها از رادیو قرآن با کیفیت مناسب شنیده بودم.

 ولی سی دی های تلاوت های اساتید دیگر مثل کامل یوسف، شعیشع و... که از همین موسسه صراط رسیده بود اینطوری نبود. بنابراین به این نتیجه رسیدم که چون استاد منشاوی و استاد مصطفی اسماعیل در مشهد طرفدار زیادی دارند برای همین به عنوان دوستی خاله خرسه این ویرایش های ناشیانه را روی تلاوت های آنها انجام داده اند برای همین خدا راشکر کردم که تلاوت های استاد مصطفی اسماعیل را از نغمه سرا خریدم.


سی دی های نغمه سرا در کل بهتر بودند، ولی کلا یک عیبی برخی تلاوت های این موسسه داشت اینکه ولوم ضبط آنها بسیار بالا و در محدوده قرمز نوار دسیبل متر نرم افزار ویرایش قرار می گرفت. به صورتی که تلاوت به شکل فابریک صدای خشنی داشتند.

نوار دسیبل متر، نمودار گرفیکی ای در برنامه های ویرایش صوتی است که محدوده نرمال ولوم صدا را نشان می دهد (به محدوده قرمز در این نوار، محدوده دیستورت گفته می شود در این حالت نیز صدای بی کیفیتی را دارید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.